Powered by Smartsupp

Reklamačný poriadok


internetového obchodu www.botanica-loren.sk

vydaný v zmysle § 18 zákona č. 250/2007 o ochrane spotrebiteľa v platnom znení (ďalej len „Reklamačný poriadok“).

 

Všeobecné ustanovenia

Tento Reklamačný poriadok je vydaný v súlade so zákonom č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v platnom znení, zákonom č. 205/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnaej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, zákonom č. 02/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, zákonom č. 22/2004 o elektronickom obchode v platnom znení.

Predávajúcim je Jadrana Janiková - Botanica Loren, s miestom podnikania 055 52 Kojšov 364, Slovenská republika, IČO: 54 736 838, DIČ: 1122760111, zapísaná v Živnostenskom r, vedený Okresným úradom Spišská Nová Ves, Číslo živnostenského registra: 860-30105, poštová adresa: Kojšov 364, 055 52 Kojšov (ďalej len „Predávajúci“).

Kupujúcim sa na základe týchto Obchodných podmienok rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá je odberateľom Tovaru od Predávajúceho prostredníctvom Internetového obchodu na www.botanica-loren.sk (ďalej len „Obchod“), a ktorá elektronicky odoslala vyplnenú elektronickú Objednávku za účelom objednania Tovaru (ďalej len „Kupujúci“).

Spotrebiteľom je fyzická alebo právnická osoba, ktorá nenakupuje tovar pre účely jeho predaja iným osobám, za účelom podnikania alebo výkonu zamestnania či povolania (ďalej len „Spotrebiteľ“).

Tovarom sa na základe týchto Obchodných podmienok rozumejú všetky tovary a služby ponúkané Predávajúcim, ktoré sú zverejnené na webových stránkach Obchodu (ďalej len „Tovar“).

Reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti Kupujúceho pri uplatňovaní práv z vád Produktov v zmysle uzavretej zmluvy na diaľku podľa VOP s Predávajúcim prostredníctvom Obchodu.

Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený len od predávajúceho a ktorý je vlastníctvom kupujúceho.

V prípade, ak vlastnícke právo ešte neprešlo k predávajúceho na kupujúceho, kupujúci si v zmysle platnej legislatívy reklamáciu vybaviť až po úplnej úhrade v zmysle § 151 Občianskeho zákonníka.

Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania) na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak (inak je uvedené v prípade záručnej doby na batériu, ktorá je v trvaní 12 mesiacov) a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka. Ak kupujúcim nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 1 rok. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti alebo priamo od predávajúceho ak si tovar preberá kupujúci osobne v deň jeho prevzatia.

Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho, a to hneď po zistení vady.

Reklamácia tovaru musí obsahovať:

označenie čísla objednávky

označenie predávajúceho, ktorému je reklamácia adresovaná

označenie kupujúceho a jeho poštovnej a emailovej adresy

dôvod reklamácie

práva, ktoré sa zo zodpovednosti za vady uplatňujú

dátum a podpis

Tovar zakúpený prostredníctvom internetového e-shopu prevádzkovateľa je možné reklamovať iba na základe písomnej reklamácie kupujúceho, odoslanej doporučene na adresu  predávajúceho spolu s reklamovaným tovarom, dokladom o zakúpení a úhrade kúpnej ceny. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru a odporúčame tovar zaslať doporučene, prípadne ako poistenú zásielku.

Reklamovaný tovar je kupujúci povinný doručiť na reklamáciu čistý, mechanicky nepoškodený, s kópiou faktúry alebo kópiou dokladu z registračnej pokladne. Kupujúci je povinný spolu s tovarom zaslať aj popis chyby vo formulári.

Formulár pre odstúpenie od zmluvy na stiahnutie - Odstúpenie od zmluvy - botanica-loren.sk

Tento Reklamačný poriadok je v súlade s ustanovením § 18 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa zverejnený na internetovej stránke www.botanica-loren.sk

Zodpovednosť za vady Predávajúceho

Predávajúci zodpovedá za vady na Tovare, ktoré mal pri jeho prevzatí Kupujúcim a za vady na Tovare, ktoré sa vyskytli počas trvania záručnej doby (spôsobené najmä vadou materiálu, funkčnou chybou, alebo vady spôsobené pri výrobe). Záručná doba je 24 mesiacov, ak nie je uvedené inak.

Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia Tovaru Kupujúcim.

Pri Tovaroch predávaných za nižšiu cenu z dôvodu vady je záručná doba 24 mesiacov, Predávajúci. však nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.

Kupujúci má právo reklamovať aj výrobok zakúpený vo výpredaji alebo za zníženú cenu, avšak chyba nesmie súvisieť s dôvodom, prečo bol výrobok predávaný za zníženú cenu!

Pri Tovare je záručná doba 24 mesiacov.

Práva Kupujúceho zo zodpovednosti za vady, ktoré v záručnej dobe nebudú uplatnené, zanikajú.

Doba od uplatnenia reklamácie do prevzatia Tovaru Kupujúcim sa do záručnej doby nepočíta – počas tejto doby záručná doba neplynie.

V prípade, že dôjde k výmene Tovaru, začne plynúť nová záručná doba od prevzatia nového Tovaru. Rovnako aj v prípade výmeny súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.

Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady Tovaru

V písomnej reklamácii Kupujúci uvedie jasne a zrozumiteľne popis dôvodu reklamácie, uvedie meno a priezvisko Kupujúceho, kontaktnú adresu, telefonický kontakt, e-mail, priloží k nej záručný list/doklad o kúpe a spolu s vadným Tovarom ju doporučene doručí Predávajúcemu podľa predchádzajúceho bodu vyššie.

Reklamáciu tovaru vybavuje predávajúci bez zbytočného odkladu, maximálne však do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie od dátumu doručenia reklamácie kupujúcim resp. prepravnou spoločnosťou.

Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať Kupujúcemu potvrdenie o prijatí reklamácie, ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť Kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak Kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

Ak Kupujúci uplatnil reklamáciu Tovaru počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže Predávajúci odmietnuť reklamáciu len na základe odborného posúdenia na náklady Predávajúceho.

Ak Kupujúci reklamáciu Tovaru uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a Predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže Kupujúci zaslať Tovar na odborné posúdenie.

Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:

Pri odstrániteľnej chybe má kupujúci právo, aby tá bola odstránená bezplatne, riadne a včas.

O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci. Kupujúci môže požadovať namiesto o opravy vady (opravy) výmenu chybnej veci za bezchybnú, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby, pri výskyte neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má kupujúci právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí).

Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.

Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní tovaru) je potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko tovar pri preprave sa môže poškodiť, odporúčame kupujúcim rozbaliť tovar a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu (kuriéra). Vaším podpisom kuriérovi prehlasujete že obal je nepoškodený.

Spôsob vybavenia reklamácie

Ak sa v priebehu záručnej doby vyskytnú vady, pre ktoré nemôže byť Tovar riadne používaný alebo môže byť používaný len obmedzene, a je možné tieto vady odstrániť, má Kupujúci právo na ich bezplatné a bezodkladné odstránenie. Predávajúci je oprávnený namiesto odstránenia vady vymeniť vadný Tovar za bezvadný, ak tým nevzniknú Kupujúcemu neprimerané ťažkosti.

Kupujúci čo najskôr po zistení chyby výrobku odošle tento výrobok doporučene na adresu predávajúceho spolu s kópiou dokladu o kúpe a reklamačným protokolom s popisom chyby výrobku.

Zabalený do vhodného obalu, ktorý bude tovar dostatočne chrániť, vyhovuje nárokom na prepravu krehkého tovaru a označí zásielku príslušnými symbolmi.

V prípade, že bol reklamovaný tovar poslaný poštou prípadne prepravnou spoločnosťou, dopravné náklady spojené s odoslaním reklamácie na adresu predávajúceho hradí kupujúci. Odoslanie reklamovaného tovaru späť zabezpečuje predávajúci poštou na svoje náklady. Akýkoľvek iný spôsob prepravy reklamovaného tovaru späť, na vyslovenú žiadosť kupujúceho hradí kupujúci.

Za vybavenie reklamácie sa považuje odovzdanie výrobku kupujúcemu po oprave, výmene alebo zamietnutí reklamácie, príp. vrátenie peňazí pri odstúpení od zmluvy.

Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu Tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti Tovaru, výmenu tejto súčasti, ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu Tovaru alebo závažnosť vady.

Ak má Tovar vadu, ktorú nie je možné odstrániť a ktorá bráni tomu, aby mohol byť Tovar riadne používaný ako Tovar bez vady, má Kupujúci právo na jeho výmenu alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva má kupujúci i v prípade, ak ide síce o odstrániteľné vady, tovar však nemôže byť riadne užívaný z dôvodu opätovného vyskytnutia vád (za opätovné vyskytnutie sa vady po oprave sa považuje stav, ak sa rovnaká vada vyskytne tretí krát po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách) alebo z dôvodu väčšieho počtu vád (za väčší počet vád sa považujú súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné vady, pričom každá z nich bráni v riadnom užívaní) na zakúpenom Tovare.

Ak Predávajúci reklamáciu nevybaví do 30 dní, Kupujúci má rovnaké práva akoby išlo o neodstrániteľnú vadu, t.j. právo na výmenu Tovaru alebo vrátenie peňazí (odstúpenie od zmluvy).

V prípade neodstrániteľnej vady Tovaru, ktorá nebráni riadnemu užívaniu Tovaru, má Kupujúci nárok na zľavu z kúpnej ceny.

Ak má Kupujúci právo na výmenu Tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí), záleží na Kupujúcom, ktoré z týchto práv si uplatní. Len čo si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť.

Vybavené reklamácie budú Kupujúcemu zasielané prepravnou službou na adresu, ktorú uviedol pri podaní reklamácie.

Záverečné ustanovenia

Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok, a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenie kupujúceho.

Kontaktná adresa pre zasielanie reklamácií zo Slovenska a ostatných krajín:

Jadrana Janiková - Botanica Loren, s miestom podnikania 055 52 Kojšov 364, Slovenská republika, IČO: 54 736 838, DIČ: 1122760111, zapísaná v Živnostenskom r, vedený Okresným úradom Spišská Nová Ves, Číslo živnostenského registra: 860-30105

V prípade akýchkoľvek dotazov sme Vám k dispozícii na telefónnom čísle: +421915325511, e-mail: reklamacie@botanica-loren.sk

Tento Reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom 15.8.2023 V Kojšove, dňa 14.8.2023   

Bc. Jadrana Janiková

Formulár na reklamáciu  - Reklamačný formulár - botanica-loren.sk